Jeśli klient nie znajdzie Cię natychmiast, nie będzie Twój. Wykorzystaj pozycjonowanie w wyszukiwarce!

Opublikowano: 31 październik 2019, 18:18 Kategoria Rozmaitości

Znajomość oczekiwań oraz preferencji grupy docelowej to jedna z podstaw sukcesu w biznesie. Dzięki rozwojowi technologii internetowych zdobycie takich informacji stało się znacznie prostsze – dane na temat zachowań użytkowników pozwalają wyciągnąć konstruktywne wnioski. Z badań przeprowadzonych przez specjalistów do spraw marketingu jasno wynika, że internauci nie poświęcają szczególnie dużo czasu na porównywanie dostępnych ofert. Co w takiej sytuacji powinni zrobić właściciele firm?

Konsumenci najpierw korzystają z Google, zanim zdecydują się wydać swoje pieniądze

Eksperci z agencji ESEO mają jedną radę: zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie stron i rzetelnie, systematycznie poprawiać miejsce firmowej witryny w rankingach najpopularniejszej wyszukiwarki. Aż 97% ankietowanych odnajduje potrzebne produkty i usługi lokalne w internecie, za pośrednictwem serwisu Google. I statystyki pokazują jasno, że wchodzą tylko na niektóre witryny, uszeregowane przez algorytm na najwyższych pozycjach. Około 95% wszystkich kliknięć przypada na witryny z pierwszej piątki, drugą stronę wyników wyszukiwania w ogóle otwiera zaledwie 2-3% użytkowników. Tym samym firmy ze ścisłej czołówki pozyskują ogromne zainteresowanie potencjalnych klientów, a pozostali są praktycznie niewidoczni dla odbiorców. Koniecznie trzeba w tym miejscu podkreślić, że raz zdobyte podium w Google nie zostaje przypisane do danej strony na zawsze. Algorytmy wyszukiwarki są systematycznie ulepszane, aby użytkownik dostawał potrzebne informacje jak najszybciej, bez konieczności odwiedzania kilku witryn. Wymusza to dostosowanie firmowych serwisów www do nowych norm jakościowych.

Dzięki pozycjonowaniu strony poprawisz swoje zasięgi oraz rozpoznawalność marki

Search Engine Optimization, czyli optymalizowanie witryn internetowych pod wymogi wyszukiwarki, stanowi złożone zagadnienie. Google ustala swoje rankingi w oparciu o co najmniej 200 zróżnicowanych czynników: sposób wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych, szybkość działania, jakość i unikalność treści, intuicyjną strukturę, częstotliwość aktualizacji, reakcje społeczności na publikowane wpisy... Bez śledzenia trendów w marketingu internetowym osiągnięcie satysfakcjonujących wyników okazuje się w zasadzie niewykonalne – dlatego warto korzystać z pomocy wyspecjalizowanych agencji SEO. Wystarczy spojrzeć na liczby przytaczane przez fachowców: trzykrotne zwiększenie liczby unikalnych użytkowników za sprawą pozycjonowania stron może poprawić sprzedaż nawet o 70% na przestrzeni kilku miesięcy. Jednak na takie rezultaty mogą liczyć wyłącznie te firmy, które dzięki wysokiej pozycji w Google są łatwo i szybko odnajdywane przez klientów.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz oświadczasz, że akceptujesz regulamin dodawania komentarzy oraz politykę prywatności.

Kod antyspamowy
Odśwież