reklama
reklama

Najważniejsze elementy pozycjonowania

Opublikowano: 25 wrzesień 2019, 20:14 Kategoria Rozmaitości
Ten artykuł przeczytasz w 2 - 3 min.

Pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo ważne dla każdej firmy, która posiada swoją witrynę. Zadbanie o jej wygląd oraz atrakcyjną ofertę jest bardzo ważne, jednak istotne jest także to, aby strona wyświetlała się jak największej ilości potencjalnie zainteresowanych klientów. Spójrzmy zatem na najważniejsze elementy pozycjonowania.

Content Marketing

Pierwszym elementem pozycjonowania, na który trzeba zwrócić uwagę, jest treść znajdująca się na stronie internetowej. Najważniejsze jest pamiętanie o tym, że musi być ona tworzona z myślą o użytkownikach, a nie o wyszukiwarkach (chociaż pamiętanie o zasadach SEO również jest ważne). Dobierając tematy do artykułów na stronę - trzeba kierować się poziomem zainteresowania podobnych postów na innych witrynach lub częstotliwością wyszukiwania frazy w Google. Nie ma przecież większego sensu pisać obszernego artykułu na bardzo złożony temat, który nie interesuje nikogo poza nami. Więcej o content marketingu można znaleźć na branżowych blogach.

Słowa kluczowe

Wybór słów kluczowych jest zazwyczaj pierwszym krokiem podejmowanym przez agencje zajmujące się pozycjonowaniem - w celu poprawy widoczności strony w wyszukiwarkach. Słowa kluczowe muszą być ściśle związane z treścią na stronie, czyli m.in. ofertą firmy oraz jej branżą. Do wyszukiwania słów kluczowych wykorzystywane są narzędzia, które pokazują ilość miesięcznych zapytań na daną frazę oraz to, jak duża jest na nie konkurencja. Warto postawić na słowa na tzw. długi ogon, które są z reguły wyszukiwane przez bardziej skłonnych do zakupu klientów. 

reklama


Link building

Mocny profil linkowy jest jednym z głównych elementów algorytmu Google oceniającego autorytet witryny, na podstawie którego (między innymi) ustalane są pozycje w wyszukiwarce. Najlepszymi miejscami, w których warto mieć linki do swojej strony, są fora internetowe, inne blogi w branży, strony klientów, katalogi firmowe oraz strony zapleczowe. Trzeba pamiętać również o tym, że nie powinno się kierować linków do tego samego anchora np. strony głównej. Dobre linkowanie oznacza również linkowanie w swoich artykułach do innych postów, które pomagają w głębszym zrozumieniu tematu czytelnikowi.

Responsywność

Dziś stron internetowe i wyszukiwarka Google częściej jest odwiedzana z poziomu urządzeń mobilnych, dlatego konieczne jest zadbanie o internautów, którzy w taki sposób odwiedzą naszą stronę. Witryna internetowa musi otwierać się równie szybko na telefonach i tabletach, jak ma to miejsce na komputerze. Bardzo ważne jest także zadbanie o wygląd zdjęć i całej strony na telefonie, aby fotografie i tekst nie wyglądał nienaturalnie oraz nie pokazywał błędów.

Optymalizacja strony

Optymalizacja strony zgodnie z zasadami SEO jest nieunikniona w procesie pozycjonowania stron. W pierwszej kolejności warto zadbać o metadane strony. Tytuły, które powinny składać się z ok. 50 znaków oraz meta description (ok. 150 znaków) - muszą zachęcać internautów do odwiedzenia strony oraz powinny zawierać w sobie słowa kluczowe. Ważne jest także umieszczenie głównych fraz w tytułach i nagłówkach.


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama

TOP

reklama