reklama

Packshot, czyli dobre zdjęcie sprzeda każdy produkt

Opublikowano: 16 wrzesień 2019, 06:46 Kategoria Rozmaitości
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.
W czasach wszechobecnej konkurencji na rynku, niełatwo jest wyróżnić swój produkt czy usługę. Firmy sięgają po wyszukane techniki i niestandardowe sposoby na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów oraz pobudzenia ich wyobraźni, a w konsekwencji pożądania posiadania bądź skorzystania z oferty podażowej. Bez względu na to czy zamierzamy promować swoje produkty za pośrednictwem internetu, czy też przy zastosowaniu konwencjonalnych, wydawniczych i drukowanych materiałów, niebywale istotną kwestią jest odpowiedniej jakości zdjęcie danego przedmiotu/towaru. W związku z olbrzymim zapotrzebowaniem na zdjęcia produktowe, mocno rozwinęła się branża tzw. packshotów, czyli przedstawiania produktu przy pomocy statycznego bądź ruchomego obrazu.

Żeby uzyskać idealną fotografię produktową, nie tylko musi ona być nieskazitelnej jakości, ale także powinna uwypuklać ona kluczowe cechy i wartości przedmiotu. Fotografia produktowa do zaawansowana dziedzina, która wymaga od autora zdjęć dużej wiedzy, cierpliwości, umiejętności zaaranżowania specyficznych warunków oraz doskonałej klasy sprzętu wraz z akcesoriami towarzyszącymi. Owocem połączenia tych wszystkich czynników, jest efektowna wizualizacja produktu, która ma olbrzymią siłę oddziaływania na wyobraźnię konsumenta i sprawiania, że niemal każdy towar staje się prawdziwym obiektem pożądania.

Jednym z najważniejszych elementów, jakie determinują wykonanie dobrych packshotów, jest właściwe ustawienie i operowania światłem. Najlepszym wyborem do robienia zdjęć typu packshot jest światło naturalne. W momencie, gdy sesja zdjęć produktowych wykonywana jest w studio, wszelkie lampy emitujące światło sztuczne, powinny być jedynie oświetleniem dodatkowym - wspierającym. Branżowi specjaliści sugerują również stosowanie podczas zdjęć dyfuzora do lampy błyskowej, którego zadaniem jest równomierne rozproszenia światła.

W następnej kolejności należy zadać o odpowiednie tło. W tym wypadku poleca się tło białe, bez żadnych dodatków. Trzeba też pamiętać, żeby zadbać o optymalną ostrość fotografii, w uzyskaniu czego niezwykle pomocne są statywy stabilizujące sprzęt w trakcie wykonywania zdjęcia. Naturalność jest bardzo ważna, dlatego nie należy używać żadnych technik przerabiania czy podrasowywania packshotów, podobnie jak wykorzystywania jakichkolwiek filtrów na obiektywie aparatu. Zdjęcie powinno w pełni odzwierciedlać rzeczywistość, wówczas może przełożyć się na intensyfikację sprzedaży nawet o kilkadziesiąt procent. Na rynku funkcjonuje coraz więcej firm trudniących się fotografią marketingowo-biznesową, m. in. Shot Art, która cechuje się doskonałym warsztatem pracy, doświadczeniem oraz niezbędnym potencjałem sprzętowym i gronem świetnych fachowców. Nie można oczywiście zapominać o tym, że aby wykonać dobrej jakości packshota, fotografowany produkt musi być wcześniej właściwie przygotowany - obudowa pralki wyczyszczona, pierścionek i garnek wypolerowany, a garsonka odprasowana.

reklama



Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama

TOP

reklama