Prowadź skuteczne działania promocyjne wykorzystując ulotki reklamowe. Wystarczy pamiętać o kilku kwestiach

Opublikowano: 31 sierpień 2019, 08:32 Kategoria Rozmaitości

Marketing jest dziedziną, w której trwa nieustanny wyścig zbrojeń i poszukiwanie coraz to nowych kanałów komunikacji pozwalających na skuteczne dotarcie do klienta, lub sposobów wykorzystania dotychczasowych. W ferworze tej niekończącej się walki o przykucie uwagi jak najliczniejszych odbiorców nie warto jednak zapominać o sposobach obecnych od dawna. Niekiedy to właśnie one mogą nam zapewnić znakomity rezultat, jeśli tylko skorzystamy z nich umiejętnie. Bez wątpienia należą do takich ulotki.

Po pierwsze dobrze przemyślany projekt

Wiele zależy tutaj od tego, jakiego rodzaju ofertę promujemy i w jakich okolicznościach taki druk trafi do rąk odbiorcy. Duża część z nich, zwłaszcza, jeśli nasz sposób kolportażu nie przewiduje ograniczenia go do określonych grup, zetknie się z tym przekazem w sposób niespodziewany, często nie zamierzając poświęcić zapoznawaniu z jej treścią zbyt dużej ilości czasu. Niezwykle ważne jest to, aby nasza ulotka od razu, w sposób należycie czytelny informowała o przedmiocie naszej działalności. To pozwala nam przykuć uwagę tych spośród otrzymujących ją osób, którym dane usługi lub wyroby mogą być potrzebne. Teraz trzeba wzbudzić ich zainteresowanie.
Wszyscy chcemy, by zapamiętano przede wszystkim naszą nazwę czy znaki graficzne. To oczywiście słuszny cel, którego osiągnięcie sprawia, że kolejnemu kontaktowi z naszymi materiałami promocyjnymi będzie towarzyszyła mniejsza rezerwa – wszystko co zupełnie nowe wzbudza ją wszak w jakimś zakresie.


Warto jednak rozważyć, czy dominującym elementem nie uczynić dobrego hasła bądź informacji o szczególnie wartym wyeksponowania elemencie naszej oferty. Połóżmy nacisk na konkretne korzyści, wzywajmy do działania prowadzącego do ich pozyskania. Nienowym, ale wciąż skutecznym rozwiązaniem jest nadawanie ulotce funkcji kuponu promocyjnego. W najgorszym wypadku opóźni to moment, w którym trafi do kosza, a więc tak czy inaczej pomoże zachować nas w pamięci. Przy tym wszystkim należy dbać o to, by nie przesadzać z ilością treści – kluczowe informacje muszą być możliwe do odczytania w ciągu jednej chwili.

Po drugie umiejętny sposób kolportażu

To bardzo istotne zagadnienie, które należy przemyśleć jeszcze przed projektowaniem – jeśli bowiem mamy możliwość wykonania bardziej precyzyjnego kolportażu obejmującego rozpoznane grupy docelowe, możemy przygotować właściwą dla nich postać naszych druków. Gdy zamierzamy je rozdawać na ulicy, ustalmy gdzie jest prawdopodobieństwo spotkania największego odsetka osób mogących być adresatami naszej oferty.
Dużo lepiej jednak, jeśli nasze materiały będą pobierali sami zainteresowani. Do tego niezbędny jest odpowiedni stojak na ulotki, w jaki można wyposażyć się np. dzięki ofercie firmy Omega System. Gdzie można go ustawić? Wszędzie, gdzie mogą pojawić się nasi potencjalni klienci. Uratuje on sytuację, gdy zniecierpliwiony gość sklepu nie doczeka się momentu, gdy będzie mógł zadać pytanie zapracowanej obsłudze – możliwość pobrania odpowiednio treściwego materiału zwiększa szanse, że do nas powróci. Ulotka pozwala wszak przemyśleć ofertę bez presji czasu. Stojak taki powinien ponadto towarzyszyć wszystkim stoiskom targowym i promocyjnym. Jeśli mamy taką możliwość, warto go także pozostawić we wspólnej przestrzeni, jeśli zajmujemy tylko część obiektu (biurowego, handlowego, czy jakiegokolwiek innego). Radykalnie rośnie dzięki niemu efektywność kolportażu – druków potrzeba mniej, a więc mogą być bardziej okazałe i treściwe.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz oświadczasz, że akceptujesz regulamin dodawania komentarzy oraz politykę prywatności.

Kod antyspamowy
Odśwież