Skuteczne pozycjonowanie w Google przyciągnie na stronę Twojej firmy wielu potencjalnych klientów

Opublikowano: 08 czerwiec 2019, 18:48 Kategoria Rozmaitości

Matematyka oraz marketing są nieubłagane – przedsiębiorstwo może zwiększać przychody i rozwijać swoją działalność tylko wtedy, kiedy systematycznie poszerza grono odbiorców swoich usług bądź produktów. Strategia polegająca na podnoszeniu cen stałym konsumentom zwykle przynosi skutki odwrotne od zamierzonych: odejście do konkurencji. W jaki sposób więc efektywnie zwiększać liczbę klientów? Jak przekonują specjaliści z agencji interaktywnej IN, prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie firmowej strony.

Wśród 12,5 miliona osób korzystających z Google z pewnością znajdą się zainteresowani Twoją ofertą

Zasięg serwisu od lat pozostaje zdecydowanie największy w polskim internecie – potwierdzają to wyniki badań. Będący na drugim miejscu Facebook, najbardziej wpływowy portal społecznościowy, dziennie odwiedza średnio 7,8 mln unikalnych użytkowników z Polski. To blisko 5 milionów mniej, niż w przypadku wyszukiwarki. Wnioski płynące ze statystyk wydają się proste: w działaniach z zakresu marketingu internetowego warto w pierwszej kolejności skoncentrować się na miejscu firmy w rankingach Google. Im więcej ludzi zobaczy Twoją witrynę wysoko w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo “wyłowienia” z sieci nowych klientów.

rel="Dofollow

Zgodnie z radami ekspertów z firmy IN, bardzo dobre wyniki zapewnia pozycjonowanie stron internetowych. To złożony proces, obejmujący m.in. działania w zakresie SEO. Nie można przy tym zapominać o dogłębnej analizie danych na temat ruchu na stronie, a także pozyskiwaniu wartościowych odnośników (tzw. link building). Jak ostrzegają przedstawiciele agencji: trzeba to robić na tyle umiejętnie, żeby nie narażać się na kary ze strony Google’a, takich jak obniżenie pozycji strony lub jej całkowite wyrzucenie z wyników wyszukiwania.

Search Engine Marketing to nie tylko pozycjonowanie. Rozwiązania PPC również przynoszą wymierne efekty

Inną strategią pozyskiwania nowych klientów w internecie, stosowaną jako uzupełnienie albo rozwiązanie alternatywne, jest pozyskiwanie ruchu na stronie poprzez płatne kliknięcia w linki sponsorowane. Model Pay Per Click reprezentuje choćby Google Ads (znane również pod nazwą Adwords), czyli kompleksowy system reklamowy. Kampanie obejmują zarówno samą wyszukiwarkę, jak też mnóstwo zewnętrznych stron w sieci AdSense. Takie formy promocji oraz remarketingu charakteryzują się stosunkowo wysoką skutecznością. Zarówno w najbardziej interesującej przedsiębiorców kwestii sprzedaży, jak też trochę niedocenianego u nas budowania świadomości marki oraz sieci pozytywnych skojarzeń. Nawet jeżeli użytkownik nie odczuwa potrzeby zakupienia produktu lub zamówienia usługi, wystarczy, żeby dobrze zapamiętał reklamowaną firmę – tak, żeby to do niej wrócił w bliższej bądź dalszej przyszłości.

Komentarze  

0 #1 Trzeba mierzyć pozycjonowanie i AdwordsTomek 2019-06-10 12:47
Adowrdsy i pozycjonowanie to podstawa. Jednak duża grupa firm ma z tym problem, ponieważ nie prowadzą sklepów online. Podejmując decyzję o reklamie lub pozycjonowaniu kupują kliknięcia, i nie wiedzą ilu realnych klientów pozyskali. Rozwiązaniem jest zmierzenie jak te działania/klikn ięcia przekładają się na realne telefony np. za pomocą Calltrackera. Taka drobna zmiana zachęci wielu do sprawdzenia, ponieważ będą wiedzieli, że pozycjonowanie przyniosło im 20 telefonów swoją usługę sprzedali 5 osobom, zarobili 5000 zł, gdy na pozycjonowanie wydali 500.
Cytować

Dodaj komentarz

Dodając komentarz oświadczasz, że akceptujesz regulamin dodawania komentarzy oraz politykę prywatności.

Kod antyspamowy
Odśwież