reklama

Jak osiągnąć prognozowane plany sprzedaży w e-commerce?

Opublikowano: 15 marzec 2019, 18:24 Kategoria Rozmaitości
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Handel w internecie nie jest przypadkowy. Mimo, że na stronie internetowej sklepu nie widzimy człowieka, który odpowiada na pytania klientów, składa zamówienie, pakuje czy wprowadza produkty, by były widoczne, to zawsze za adresem w wyszukiwarce kryje się kilka, jak nie kilkanaście osób odpowiedzialnych za sukces. To oznacza jedno, plan sprzedaży na miesiąc czy kwartał, aby prowadzona działalność nie przynosiła strat. Jak można to osiągać?

Programy idealne do prognozowania

Jak wiadomo, najlepiej jest planować sprzedaż już na gotowym organizmie. Jeżeli sklep jakiś czasu funkcjonuje, łatwo jest porównać koszyki, jak i miesięczne przychody, aby następnie zakładać plan minimum i starać się go doskonalić, aby wyniki wciąż rosły. Tutaj pomocne są oprogramowania, które każdy manager e-commerce powinien znać. Jednym z nich jest qlikview. Już tłumaczymy istotę jego działania.

Sprzedaż w każdej branży charakteryzuje się sezonowością i bestsellerami. Różnią się też klienci - w zależności od regionu zamieszkania, wieku, łączenia produktów czy zapotrzebowania na różne produkty. Nie jest łatwo "na oko" filtrować takie informacje, bo jak już wspomnieliśmy - jest to sezonowe. Stąd ciężko przeprowadzić analizę na podstawie samych faktur, czego oczekują klienci, co się najlepiej sprzedaje, w którym regionie jakiś produkt cieszy się szczególną popularnością. Jednak korzystając z programów do kontrolowania sprzedaży - zrobimy to z jednym kliknięciem myszki.

reklama


Dane, które pomogą nie tylko w prognozowaniu sprzedaży

Kontroling sprzedaży opiera się na czasie rzeczywistym. Analizujemy co sprzedaje się w danym momencie najlepiej, jakie aktualnie uzyskaliśmy wyniki i możemy to porównać z archiwalnymi danymi (na przykład z zeszłego miesiąca lub roku wcześniej). Poznamy kluczowych klientów, których można nagradzać kartami, specjalnymi zniżkami, które będą pasować do ich preferencji zakupowych, bądź możemy wysyłać do nich zindywidualizowane newslettery z gotowymi produktami w kręgu jego zainteresowań. Odkryjemy bestsellery w danych województwach czy regionach, ustawiając reklamy, korzystając z geolokalizacji w wyszukiwarkach Google czy na Facebooku. Będziemy wysyłać komunikaty o danych produktach i cenach, które mogą delikatnie różnić się u konkurencji (na naszą korzyść). Dlatego jak widać - takie oprogramowanie pomoże nie tylko w kontroli i zakładaniu długoterminowych planów sprzedaży, ale będzie pomocne także w działaniach marketingowych sklepu.

Materiał partnera


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama