Urządzasz biuro? Doradzamy jak wybrać najlepsze meble biurowe w Katowicach

Opublikowano: 01 czerwiec 2018, 15:44 Kategoria Rozmaitości

Urządzenie praktycznego i komfortowego biura to nie lada wyzwanie. Niejeden przedsiębiorca zastanawia się nad tym jakie na przykład meble biurowe są niezbędne w jego firmie czy jaka jest minimalna ilość pokoi w officowej przestrzeni. Na te i inne pytania odpowiada nasz ekspert z Katowic.

Metry na osobę

Ilość przestrzeni w biurze przypadającą na jedno stanowisko pracy jasno określają zasady BHP. Zgodnie z obowiązującymi przepisami mowa jest o co najmniej trzynastu metrach sześciennych objętości pomieszczenia na jednego pracownika. Oraz minimalnie 2 metrach kwadratowych wolnej powierzchni podłogi, niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt elektroniczny itp. W związku z tym jeżeli w pomieszczeniu pracuje jedna osoba, nie może być ono mniejsze niż 6 metrów kwadratowych. Analogicznie im więcej pracowników, tym bardziej wzrasta wielkość biura. Jeśli chcemy wziąć pod uwagę całe biuro,a nie tylko pomieszczenie do pracy, to przestrzeń na jedną osobę powinna wynosić minimalnie 10-13 metrów kwadratowych. Niestety w Polsce nadal niewiele firm spełnia te wymagania i ciężko nam dogonić nawet dolną granicę 10 metrów. Co ciekawe im większa liczba pracowników, tym bardziej opłacalna może być przestrzeń typu open space. Wynajmując biuro podzielone na pokoje, musimy liczyć się z tym, że ściany “zabiorą” nam kilka metrów powierzchni.

Postaw na kolor

Bardzo ważnym elementem w aranżacji biura jest jego kolorystyka. Często takie kwestie traktujemy po macoszemu i nie przejmujemy się zbytnio designerskimi detalami. Tymczasem kolory mjaa ogromny wpływ n nasze samopoczucie - szczególnie to w pracy. Stawiajmy na jasne barwy, w neutralnych odcieniach takie jak na przykład biele, beże czy szarości. Bardzo dobrym wyborem jest połączenie ich z meblami biurowymi w kolorze naturalnego drewna oraz zielonymi roślinami, które dodatkowo oczyszczą powietrze. W przypadku większości biur zaleca się minimalistyczny wystrój z delikatnymi ozdobnymi detalami. Zbyt intensywne barwy, nagromadzenie przedmiotów czy niepotrzebnych akcesoriów może tylko rozpraszać. Jeśli chcemy uatrakcyjnić naszą przestrzeń dla pracowników, stwórzmy osobny chillout room, w którym znajdzie się miejsce na wygodne pufy, gry czy nawet biblioteczkę.

Jakie meble biurowe są niezbędne w biurze?

Biuro to niewątpliwie miejsce pracy i bardzo ważne jest aby stworzyć ku niej jak najlepsze warunki. Zagwarantować to mogą tylko i wyłącznie profesjonalne meble biurowe. Czym takowe się charakteryzują? Przede wszystkim dużo wyższą jakością wykonania, lepszymi materiałami oraz ergonomicznością, która jest kluczowa dla zdrowia i wygody pracowników. Dlatego w każdym biurze powinny się znaleźć profesjonalne biurka z regulacją wysokości. Obrotowe fotele biurowe, wyposażone w podłokietniki i regulację oparcia i wysokości siedziska oraz półki i regały na niezbędne dokumenty.

Gdzie kupić najlepsze meble biurowe w Katowicach?

Zakup mebli biurowych nie jest wcale taką oczywistą sprawą. Niestety w popularnych marketach budowlanych czy sklepach meblarskich raczej nie dostaniemy profesjonalnych mebli biurowych, które spełnią nasze wymagania. Tego typu wyposażenie najlepiej jest kupować w sklepach stacjonarnych lub salonach ekspozycyjnych specjalizujących się w wyposażaniu biur i przestrzeni publicznych. W takich miejscach na pewno dostaniem meble wysokiej jakości oraz będziemy mogli skorzystać z pomocy profesjonalnej obsługi.

źródło: http://nonameoffice.pl

Dodaj komentarz

Dodając komentarz oświadczasz, że akceptujesz regulamin dodawania komentarzy oraz politykę prywatności.

Kod antyspamowy
Odśwież