reklama

Garwolin-Pilawa. Droga wzdłuż torów tylko dla ZKA

Opublikowano: 12 grudzień 2017, 08:49 Kategoria Aktualności
kolejepkpgarwolinpilawa
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Jedynie pojazdy Zastępczej Komunikacji Autobusowej Kolei Mazowieckich będą mogły jeździć drogą techniczną wzdłuż torów, która jest budowana między Garwolinem a Pilawą.

Budowę traktu to jeden z etapów modernizacji linii kolejowej nr 7. Od 20 stycznia przyszłego roku, kolejna zmiana rozkładu kolei, wprowadzi zamknięcie torowiska między Garwolinem a Pilawą. Wydłuży to trasę Zastępczej Komunikacji Autobusowej. Autokary, nazywane popularnie ?białymi pociągami?, będą kursować z Dęblina do Pilawy.

Kolejny etap utrudnień wymusił na wykonawcy inwestycji budowę drogi technicznej. Trakt powstaje od kilku tygodni i połączy stacje w Woli Rębkowskiej i Pilawie. Większa część trasy będzie biegła po wschodniej części torów. W Pilawie droga przechodzi na drugą stronę torów, w ulicę Sportową.

reklama


Odcinek stworzy drugie drogowe połączenie między Garwolinem i Pilawą. A to może być alternatywą dla ?wąskiego gardła? krajowej ?17?, czyli wiaduktu kolejowego w Trąbkach.

W dalszej części od przejazdu w stronę Garwolina, droga będzie wyłącznie do dyspozycji zastępczej komunikacji autobusowej oraz pojazdów budowy LK 7

Czy tak się stanie? ? pytamy w PKP PLK. - W czasie trwania prac, ulica Sportowa będzie drogą ogólnie dostępną do przejazdu kolejowego, zapewniając dojazd do posesji. W dalszej części od przejazdu w stronę Garwolina, droga będzie wyłącznie do dyspozycji zastępczej komunikacji autobusowej oraz pojazdów budowy LK 7 ? wyjaśnia Karol Jakubowski, zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Łukasz Korycki

fot. Koleją przez Otwock


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama
reklama