
Jedynie pojazdy Zastępczej Komunikacji Autobusowej Kolei Mazowieckich będą mogły jeździć drogą techniczną wzdłuż torów, która jest budowana między Garwolinem a Pilawą.
Budowę traktu to jeden z etapów modernizacji linii kolejowej nr 7. Od 20 stycznia przyszłego roku, kolejna zmiana rozkładu kolei, wprowadzi zamknięcie torowiska między Garwolinem a Pilawą. Wydłuży to trasę Zastępczej Komunikacji Autobusowej. Autokary, nazywane popularnie ?białymi pociągami?, będą kursować z Dęblina do Pilawy.
Kolejny etap utrudnień wymusił na wykonawcy inwestycji budowę drogi technicznej. Trakt powstaje od kilku tygodni i połączy stacje w Woli Rębkowskiej i Pilawie. Większa część trasy będzie biegła po wschodniej części torów. W Pilawie droga przechodzi na drugą stronę torów, w ulicę Sportową.
Odcinek stworzy drugie drogowe połączenie między Garwolinem i Pilawą. A to może być alternatywą dla ?wąskiego gardła? krajowej ?17?, czyli wiaduktu kolejowego w Trąbkach.
W dalszej części od przejazdu w stronę Garwolina, droga będzie wyłącznie do dyspozycji zastępczej komunikacji autobusowej oraz pojazdów budowy LK 7
Czy tak się stanie? ? pytamy w PKP PLK. - W czasie trwania prac, ulica Sportowa będzie drogą ogólnie dostępną do przejazdu kolejowego, zapewniając dojazd do posesji. W dalszej części od przejazdu w stronę Garwolina, droga będzie wyłącznie do dyspozycji zastępczej komunikacji autobusowej oraz pojazdów budowy LK 7 ? wyjaśnia Karol Jakubowski, zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Łukasz Korycki
fot. Koleją przez Otwock