reklama

S17: GDDKiA bierze się za rondo w Kołbieli

Opublikowano: 03 sierpień 2015, 09:27 Kategoria Aktualności
s17
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosiła 13 wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 od początku obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina.

Przetarg dotyczy odcinka o długości blisko 22 km podzielonego na dwie części. Wszyscy wykonawcy są zainteresowani budową obydwu części. Odcinek stanowiący obwodnicę Kołbieli, ma 8,7 km długości. Poprowadzony jest nowym śladem, po zachodniej stronie drogi krajowej nr 17, a w miejscu przecięcia z planowanym nowym przebiegiem DK50 powstanie węzeł Kołbiel. Umożliwi to bezkolizyjne połączenie ?krajówek?, w przeciwieństwie do istniejącego ronda.

 

reklama


Drugi odcinek, od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina, ma długość ok. 13 km i przebiega w śladzie obecnej DK17. Na przecięciu z drogą wojewódzką 805 powstanie węzeł Lipówki. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie 14 obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i nad nią, Miejsca Obsługi Podróżnych, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego.

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza że przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduję trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację  powykonawczą oraz uzyska decyzji dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego.

Budowa ma być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Wykonawca może zaproponować skrócenie terminu o trzy miesiące co będzie brane przy ocenie oferty podobnie jak wydłużenie gwarancji z pięciu do dziesięciu lat.

Na początku lipca GDDKiA otworzyła oferty na zaprojektowanie i wybudowanie S17 od obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego.

GDDKiA/opr. łk

fot. arch.


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama
reklama