410 tys. zł kosztowało wdrożenie projektu e-Łaskarzew. Dzięki unijnym funduszom mieszkańcy miasta nad Promnikiem będą mogli załatwić urzędowe sprawy bez wychodzenia z domu.
Projekt przybliżający Łaskarzew do standardów XXI wieku miejscowy samorząd kosztował 87,8 tys. zł. 85 proc. kosztów to efekt pozyskania pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego w ramach działania ?Rozwój e-usług?. Podsumowanie projektu odbyło się pod koniec listopada w Zespole Szkół nr 2 w Łaskarzewie. Burmistrz Lidia Sopel-Sereja omówiła kolejne etapy jego realizacji. Jego głównym celem było wdrożenie e-usług oraz Elektronicznego Obiegu Dokumentów.
Zanim przystąpiono do realizacji, w urzędzie odbył się m.in. audyt bezpieczeństwa pod kątem ochrony danych osobowych i stanu sprzętu komputerowego.
W efekcie magistrat został wyposażony w serwer, 12 zestawów komputerowych, skaner dokumentów, 20 podpisów elektronicznych. Powstał także portal informacyjny Urzędu Miasta w Łaskarzewie (www.laskarzew.docusafe.pl). Pod tym adresem, w pełni od początku 2013 roku, mieszkańcy będą mogli załatwić urzędową sprawę bez wychodzenia z domu. Trwa aktualizacja bazy prawa miejscowego.
Jak zapewniała burmistrz Łaskarzewa, przewidywane korzyści z wdrożenia projektu to wyrównanie szans społecznych osób niepełnosprawnych z terenu miasta w dostępie do informacji urzędowych. Wspomniała także o zwiększeniu atrakcyjności inwestycyjnej miasta nad Promnikiem.
łk
fot. UM Łaskarzew