Druga obwodnica miasta

Opublikowano: 10 maj 2011, 14:05 Kategoria Aktualności
obwodnicagarwolinplanytudekkorek

Mówiono o niej przynajmniej od 30 lat. Miała być głównym wariantem przebiegu objazdu Garwolina. Dziś koncepcja wschodniej obwodnicy miasta czeka na rozpoczęcie prac projektowych.

Natężenie ruchu w naszym mieście, dzięki zachodniej obwodnicy, stało się mniejsze. Choć biorąc pod uwagę wyniki badań, które wkrótce ukażą się na portalu WirtualnyGarwolin.pl, lepszym określeniem byłoby „mniej uciążliwe”. Eksperci przewidują, że już za 10 lat ruch w mieście nad Wilgą będzie większy niż przed wybudowaniem odcinak trasy S17 (oddanej do użytku we wrześniu 2007 roku).

Dwa lata temu z inicjatywy Marka Jonczaka, radnego miejskiego, przystąpiono do opracowywania koncepcji przebiegu wschodniej obwodnicy Garwolina. Planowany przebieg trasy częściowo pokrywa się z objazdem, który często stosują mieszkańcy. Jadąc od Lublina należy skręcić w prawo na Sławiny. Następnie od końca ul. Sobieskiego trasa (obecnie to pola) odchodziłaby na wschód i wiodła w pobliżu ulic Źródlanej i Sławińskiej oraz części gminy Garwolin, by skrzyżować się z ul. Andersa. Wtedy trasa biegłaby po drodze przy planowanym zbiorniku retencyjnym, by przechodząc wzdłuż granicy miasta łączyć się z ul. Ks. Janusza (droga krajowa nr 76). Ostatni odcinek wschodniej obwodnicy wiódłby przez Budzeń. Połączenie planowanego objazdu z ul. Kościuszki następowałoby przy Cmentarzu Wojennym.

Przebieg koncepcyjny wschodniej obwodnicy nie został odłożony do szafy. Projekt budowy tej trasy jest uwzględniony w studium uwarunkowań dla miasta Garwolin, które jest opracowywane [Cezary Tudek]

- Przebieg koncepcyjny wschodniej obwodnicy nie został odłożony do szafy. Projekt budowy tej trasy jest uwzględniony w studium uwarunkowań dla miasta Garwolin, które jest opracowywane – przyznaje Cezary Tudek, sekretarz magistratu.

Szacunki sprzed dwóch lat mówią, że prace projektowe, wykup gruntów pod ok. 4 km nowych dróg pod wschodnią obwodnicę, kosztowałby ok. 3,5 mln zł. Obecnie ta kwota byłaby większa. Patrząc realnie na temat wschodniej obwodnicy trzeba pochwalić władze za perspektywiczne myślenie. Kiedy może powstać wschodni objazd miasta? W przyszłości. Bardzo dalekiej przyszłości.

Łukasz Korycki

Przebieg koncepcyjny wschodniej obwodnicy nie został odłożony do szafy. Projekt budowy tej trasy jest uwzględniony w studium uwarunkowań dla miasta Garwolin, które jest opracowywane

Komentarze  

0 #13 ///zbyszek kieliszek 2012-05-15 15:24
zwykle bicie piany, zwlaszcza patrzac na stan drog miejskich , gminnych i powiatowych
Cytować
+1 #12 luźny garwolinŁukasz 2011-05-15 22:48
wschodnia obwodnica jak najbardziej by się przydała... ale jeśli chodzi o wyluzowanie centrum miasta wystarczy poszerzyć pas jezdni i zrobić pas lewoskrętu przed swiatłami trasy od str. Łukowa
Cytować
0 #11 objazdssn 2011-05-11 18:01
@jjj: teoretycznie jest też przez studzińskiego i cichą. Teoretycznie. Bo tak naprawdę to jest praktycznie nieprzejezdna.
Cytować
+1 #10 Basenwyborca 2011-05-11 15:06
Niech pan Burmistrz na początek zrobi basen , i zobaczymy jak Garwolin będzie zadłużony, a dopiero druga obwodnica . Popelina jak zwykle.
garwoliński wyborca
Cytować
0 #9 objazdJJJJJ 2011-05-11 11:45
"Zamiast kombinować i planować drogę, której realizacja to bardzo odległa przyszłość, powinna powstać ulica łącząca okolice mostu w Leszczynach z Zawadami. Taki łącznik jest potrzebny od wielu wielu lat. Gdyby istniał za czasów przed obwodnicą nie doświadczalibyś my takich korków jakie były"

W zasadzie przejazd taki jest Ogrodowa>Źródlana>Sławińska>Andersa
Tyle, że jest to droga polna, wystarczyłoby podnieść jej standart
Cytować
0 #8 bez sensubolekilolek 2011-05-10 21:26
zamiast tworzyc mrzonki , wyremontujmy to co mamy
Cytować
+4 #7 Odp. ciąg dalszyssn 2011-05-10 20:57
Wracając do tematu. Obwodnica wschodnia nie była planowana od 30 lat, tylko po prostu kiedyś plany zrobienia obwodnicy Garwolina zakładały wersję wschodnią. Od tamtej pory Garwolin mocno się rozrósł i na wschodzie zabrakło miejsca na taką drogę. Na zachodzie się zmieściła.

Zamiast kombinować i planować drogę, której realizacja to bardzo odległa przyszłość, powinna powstać ulica łącząca okolice mostu w Leszczynach z Zawadami. Taki łącznik jest potrzebny od wielu wielu lat. Gdyby istniał za czasów przed obwodnicą nie doświadczalibyś my takich korków jakie były.
Cytować
+3 #6 Odp.ssn 2011-05-10 20:56
@A: Stacja PKP w Garwolinie? Dobry żart. Ale 1 kwietnia był już dawno temu :)

@Agnieszka: za mały ruch żeby powstała obwodnica na tej trasie. Ja bym wolał np. obwodnicę Kołbieli lub inną na trasie do Warszawy. A poza tym - a ileż to znowu tych tirów jeździ? Chyba nie za wiele...

@kierowca: ekspresówka? :D Dobre, dobre. Ciekawe gdzie ją zmieścić, a szczególnie węzły do niej. I druga zasadnicza sprawa - po co?
Cytować
-1 #5 xxxobserwator 2011-05-10 20:24
Cytuję Agnieszka:
A co z planowaną kiedyś obwodnicą Wilga-Siedlce? Tiry z tej trasy nadal przejeżdżają przez miasto...


Wedle opisu i mapki taka "obwodnica" dla tej trasy miała by sens bo omijała by całe centrum miasta. Wtedy Tiry nie wjeżdżałyby do miasta. Absurdem tej drogi-obwodnicy bym nie nazwał bo zapewne nie będzie to droga ekspresowa tylko zwykła gminna/powiatowa.

PzdrK.
Cytować
0 #4 dkierowca 2011-05-10 16:40
ale czy ta druga obwodnica miałaby także status drogi ekspresowej?
Cytować
0 #3 jest jeszcze ważniejsza drogaAgnieszka 2011-05-10 15:18
A co z planowaną kiedyś obwodnicą Wilga-Siedlce? Tiry z tej trasy nadal przejeżdżają przez miasto...
Cytować
+4 #2 Absurdaa 2011-05-10 15:03
Przy obecnym natężeniu ruchu przez miasto Garwolin oraz wysoką przepustowość obwodnicy istniejącej, budowa wschodniej obudowy wydaje się być kompletnym absurdem. Radził bym sprawdzić stan dróg naszego i postarać sie je naprawić
Cytować
0 #1 zxA 2011-05-10 14:43
moze lepiej zrobic stacje PKP w Garwolinie????
Cytować

Dodaj komentarz

Dodając komentarz oświadczasz, że akceptujesz regulamin dodawania komentarzy oraz politykę prywatności.

Kod antyspamowy
Odśwież