reklama

Ruszyły prace budowlane na obwodnicy Kołbieli

Opublikowano: 06 wrzesień 2018, 16:26 Kategoria Aktualności
s17kołbiel
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Symbolicznie ?wbicie łopaty? zapoczątkowało prace na budowie newralgicznego dla centralnej i południowo-wschodniej Polski odcinka drogi - obwodnicy Kołbieli. W uroczystości wziął udział Wojewoda Mazowiecki Zdzisław Sipiera.

Dzisiaj podczas briefingu prasowego zorganizowanego z okazji rozpoczęcia prac budowlanych na obwodnicy Kołbieli, należącej do ciągu przyszłej drogi ekspresowej S17 Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział: - Rozpoczynamy realizację inwestycji, na którą od wielu lat z utęsknieniem czekali kierowcy. Dzięki nowej drodze S17 w przeszłość odejdą korki na sławnym rondzie w Kołbieli, a podróż z Warszawy do Lublina stanie się przyjemnością.

Obwodnica Kołbieli jest jednym z siedmiu aktualnie budowanych odcinków drogi S17 pomiędzy Warszawą a Lublinem. Obwodnica ta, ze względu na skrzyżowanie z drogą krajową nr 50 pełniącą rolę dużej obwodnicy stolicy, jest kluczowym odcinkiem dla płynności ruchu na Mazowszu. Zezwolenie na budowę obwodnicy w maju 2018 r wydał Wojewoda Mazowiecki, Zdzisław Sipiera.

reklama


Częściowe oddanie drogi do użytku planowane jest na IV kwartał 2019 r. Budowa drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Lubelska i Kurów Zachód jest dofinansowana ze środków programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

W wydarzeniu uczestniczyli m.in.: Wicemarszałek Senatu RP Maria Koc, Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, Wojewoda Mazowiecki Zdzisław Sipiera, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski, Dyrektor Oddziału GDDKiA w Lublinie Mirosław Czech oraz przedstawiciel firmy Strabag Waldemar Wójcik, poseł Grzegorz Woźniak.

Obwodnicę Kołbieli (8,7 km), podobnie jak odcinek od w. Lubelska do początku obw. Kołbieli (15,2 km) realizuje w systemie ?projektuj i buduj?  firma Strabag. W sumie to blisko 24 km trasy o łącznej wartości ok. 600 mln zł. Za sprawą zmiany przekroju nowych odcinków przyszłej DK50, z jednej do dwóch jezdni, zaszła konieczność przeprojektowania w. Kołbiel. Zamiast jednojezdniowego wiaduktu nad S17 zaprojektowano dwujezdniowy i zmieniono także kształt łącznic węzła. To przełożyło się na wydłużenie prac projektowych i późniejsze niż planowano złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. W efekcie wydłuży się czas ukończenia tego odcinka. Obecnie prowadzone są rozmowy z wykonawcą dotyczące aneksu do umowy. Jednocześnie pracujemy nad taką organizacją ruchu w trakcie budowy obwodnicy Kołbieli by jesienią 2019 roku, po oddaniu do użytkowania odcinków przed i za obwodnicą kierowcy mogli pojechać jedną jezdnią omijając rondo w Kołbieli.

mazowieckie.pl, gddkia.gov.pl

 


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama
reklama