reklama

Oszustwo na aplikację bankową. 44-latka stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych

Opublikowano: 14 wrzesień 2021, 09:03 Kategoria Aktualności
oszustwopolicjabank
Ten artykuł przeczytasz w 1 min.

Garwolińscy policjanci prowadzą postępowanie dotyczące oszustwa, podczas którego przestępca podał się za pracownika infolinii banku. Następnie sprawca nakłonił 44-latkę do zainstalowania aplikacji, za pomocą której przejął kontrolę nad rachunkiem bankowym kobiety. Pokrzywdzona straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych.

W sobotę do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą oszustwa metodą na pracownika infolinii banku. Przestępca przekazał informację, że z jej konta bankowego próbowano przelać pieniądze.

Nakłonił kobietę do zainstalowania aplikacji, która miała zapobiec nieuprawnionemu dostępowi do jej konta. Niestety, stało się zupełnie odwrotnie. Aplikacja pozwoliła przestępcom przejąć całkowitą kontrolę nad danymi i w zdalny sposób zarządzać kontem pokrzywdzonej. W ten sposób oszuści dokonali kradzieży pieniędzy oraz zaciągnęli kredyt z konta kobiety. Łącznie 44-latka straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych. Mieszkanka powiatu garwolińskiego zorientowała się, że mogła stać się ofiarą oszustwa dopiero następnego dnia.

reklama


KPP Garwolin


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama