reklama

Pilawa-Otwock. Pociągi jeżdżą po drugim torze

Opublikowano: 14 grudzień 2020, 08:43 Kategoria Aktualności
pilawakolej
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Od wczoraj pociągi jeżdżą po drugim torze między Pilawą i Otwockiem. Polskie Linie Kolejowe SA informują również o otwarciu wiaduktu kolejowego w Otwocku.

Nowy wiadukt kolejowy w Otwocku nad ul. Żeromskiego/Filipowicza oraz  zmieniony układ drogowy zastąpiły przejazd w poziomie szyn.

Od niedzieli, na odcinek z Otwocka do Pilawy wróciło 11 składów dalekobieżnych. Przejazd najszybszym pociągiem zajmuje zaledwie 17 minut. Przyspieszą też pociągi regionalne. Trasę Otwock ? Pilawa pokonają w mniej niż pół godziny, gdyż nie będzie oczekiwania na mijance w Celestynowie. Pasażerowie w pełni skorzystają z nowych peronów przy obu torach. Poprawi się komfort dostępu do pociągów na 7 przystankach tj. Śródborów, Stara Wieś, Pogorzel Warszawska, Zabieżki, Chrosna, Kołbiel, Augustówka. Na peronach są ławki i wiaty oraz nowe oświetlenie i oznakowanie. Osoby o  ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z pochylni. W Otwocku oraz Celestynowie są nowe przejścia podziemne wyposażone w windy.

reklama


Dwutorowy już odcinek między Otwockiem a Pilawą ma  25 km. Na stacjach Otwock, Celestynów i Pilawa zamontowano 93 rozjazdów. Rozwieszona jest nowa sieć trakcyjna. Zbudowano i zmodernizowano 26 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty.

Zasadnicze prace na odcinku Otwock ? Pilawa zakończą się planowo w II kwartale 2021 roku. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.

Projekt ?Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa ? Dorohusk na odcinku Warszawa ? Otwock ? Dęblin ? Lublin, etap I? ma wartość ponad 3,5 mld zł i jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014?2020. Wszystkie prace na linii Warszawa - Lublin w ramach I etapu zostaną zrealizowane do 2022 roku.

mat. pras.

fot. PLK


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama

TOP

reklama