Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Już po raz 23. opublikowano Ogólnopolski Ranking Szkół Ponadgimnazjalnych przygotowany przez miesięcznik Perspektywy. Co roku zestawienie jest opracowywane z myślą, którzy już w czerwcu będą musieli podjąć decyzję, co dalej, a dokładniej, gdzie dalej podjąć naukę. Które szkoły z terenu powiatu garwolińskiego wypadły najlepiej?

Dwa najważniejsze zestawienia rankingu to Ogólnopolski Ranking Liceów Ogólnokształcących 2021 i Ogólnopolski Ranking Techników 2021. Przy ustalaniu obu brane są pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych, sukcesy w olimpiadach oraz dodatkowo dla technikum wyniki egzaminu zawodowego. 

Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Uczniowie Zespołu Szkól nr 2 w Garwolinie oraz opiekunowie Szkolnego Koła Caritas nr 81 pamiętali o tych, którym choroba odebrała świąteczną radość. Młodzież, mimo pandemii, zaangażowała się w ostatnich tygodniach w wiele akcji.

Na ręce Magdaleny Książek, koordynującej na działania Otwockiego Towarzystwa Opieki Paliatywnej i Hospicjum ?Empatia?, młodzież przekazała zebrane słodycze. Przedstawiciel placówki, dziękując młodzieży i opiekunom SKC podkreśliła, że współpraca OTOP ze Szkolnym Kołem Caritas trwa od wielu lat i nigdy nie zdarzyło się, aby opiekunowie czy uczniowie nie odpowiedzieli na potrzeby ich podopiecznych. Najczęściej wystarczy jeden telefon i zawsze jest ta sama odpowiedź: ?oczywiście, pomagamy . Nigdy na tej pomocy nie zawiedliśmy się. Przekazała także od wszystkich pracowników OTOP i ich podopiecznych najserdeczniejsze życzenia świąteczne.

CNK ponownie w powiecie

Opublikowano: 13 listopad 2020, 10:59 Kategoria Edukacja
samogoszczmaciejowicecentrum nauki kopernik
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Ilu siłaczy rozdzieli dwie małe półkule? Już 19 listopada uczniowie z Publicznej Szkoły Podstawowej im ks. Jana Twardowskiego w Samogoszczy (gm. Maciejowice) odpowiedzą na to pytanie. Uczniowie będą mieli okazję samodzielnie eksperymentować z Centrum Nauki Kopernik. Edukatorzy i młodzież spotkają się w sieci. E-Naukobus to prowadzone na żywo zajęcia online. Każdy może zostać naukowcem!

Uczniowie poznają zjawiska związane z powietrzem oraz ciśnieniem. Dowiedzą się, jak działają Półkule Magdeburskie (i ilu Strongmanów potrzeba, aby je rozdzielić) lub sprawdzą, jak można utrzymać w powietrzu piłkę plażową. To nie będą typowe lekcje. Eksperci Centrum Nauki Kopernik opracowali scenariusze zajęć tak, aby nie tylko prezentować zjawiska, ale i angażować uczniów. Uczestnicy wspólnie z prowadzącymi wykonają proste doświadczenia korzystając z przedmiotów, które zawsze są pod ręką. Przekonają się, że naukę może praktykować każdy, bez specjalistycznego sprzętu.

Ten artykuł przeczytasz w 1 min.

Rozstrzygnięto IV edycję konkursu ?Edukreator na Mazowszu? na kreatywnego nauczyciela i szkołę. Bezapelacyjnym zwycięzcą w kategorii miejscowości do 20 tys. mieszkańców, została Alicja Soszka z Publicznej Szkoły Podstawowej w Kępie Celejowskiej (gm. Wilga).

Zadaniem nauczycieli było przedstawienie swoich dokonań za ubiegły rok szkolny, ukazujących kreatywność i pomysłowość w prowadzeniu lekcji i zajęć szkolnych oraz umiejętność inspirowania uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień kulturowych.

Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Już w 26 października uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Rębkowie odpowiedzą na to pytanie. Uczniowie będą mieli okazję samodzielnie eksperymentować z Centrum Nauki Kopernik. Edukatorzy i młodzież spotkają się w sieci. E-Naukobus to prowadzone na żywo zajęcia online. Każdy może zostać naukowcem!

Uczniowie poznają zjawiska związane z powietrzem oraz ciśnieniem. Dowiedzą się, jak działają Półkule Magdeburskie (i ilu Strongmanów potrzeba, aby je rozdzielić) lub sprawdzą, jak można utrzymać w powietrzu piłkę plażową. Dzień Nauczyciela jest też dla nas okazją do wprowadzenia nowego scenariusza zajęć na temat bezwładności. To nie będą typowe lekcje. Eksperci Centrum Nauki Kopernik opracowali scenariusze zajęć tak, aby nie tylko prezentować zjawiska, ale i angażować uczniów. Uczestnicy wspólnie z prowadzącymi wykonają proste doświadczenia korzystając z przedmiotów, które zawsze są pod ręką. Przekonają się, że naukę może praktykować każdy, bez specjalistycznego sprzętu.