„Formy podstawowe” w Dwójce

Opublikowano: 17 kwiecień 2024, 08:13 Kategoria Edukacja
dwójkaformy podstawoweplastykasztuka
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Garwolinie biorą udział w programie Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie „Formy podstawowe”.

 „Formy podstawowe” to cykliczny program skierowany do uczennic i uczniów od czwartej do ósmej klasy szkoły podstawowej, realizowany przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Edukacyjną Fundację im. Romana Czerneckiego. Ideą „Form podstawowych” jest stworzenie pudełka mieszczącego w sobie sztukę, która w każdej chwili może się zmaterializować w kształcie wybranym przez uczniów, wspieranych przez kadrę nauczycielską i zespół edukacji Muzeum. Dotychczas odbyły się dwie edycje „Form podstawowych”, w których wzięło udział 400 uczniów i uczennic oraz 25 nauczycielek i nauczycieli z różnych rejonów Polski.

Odwiedzili centrum folkloru

Opublikowano: 15 kwiecień 2024, 14:00 Kategoria Edukacja
Ten artykuł przeczytasz w 1 min.

Uczniowie II LO w Garwolinie w ramach olimpiady Zwolnieni z teorii z projektu "Niezapomniana muzyka", odwiedzili Centrum Folkloru Polskiego w Karolinie.

Podczas warsztatów wokalnych prowadzonych przez artystę zespołu Mazowsze, Pana Marcina Nowaka nastolatkowie mogli nauczyć się różnych technik wokalnych, rozgrzewania aparatu mowy oraz dowiedzieli się jak pracuje przepona.

Wzięły to na logikę

Opublikowano: 15 kwiecień 2024, 07:34 Kategoria Edukacja
klozwolnieni z teoriiweźmy to na logikę
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

„Weźmy to na logikę” to kolejny projekt w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii, który podsumowały uczennice Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego w Garwolinie.

„Z naszym projektem dotarłyśmy do ponad 300 uczniów na terenie powiatu garwolińskiego, odwiedzając m.in. Publiczną Szkołę Podstawową im. Henryka Sienkiewicza w Pilawie, Publiczną Szkołę Podstawową nr. 5 im. Janusza Korczaka w Garwolinie, Publiczną Szkołę Podstawową im. Św. Jana Pawła II w Woli Rębkowskiej, Publiczną Szkołę Podstawową w Puznówce. Po przedstawieniu i wykonaniu ćwiczeń związanych z logiką matematyczną wszyscy uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w konkursie, a jego zwycięzcy zostali uhonorowani” – opowiadają uczennice KLO Alicja Kwiatkowska i Aleksandra Włodarczyk.

Zebrali ponad 6 tys. zł na walkę z depresją

Opublikowano: 15 kwiecień 2024, 09:52 Kategoria Edukacja
klolozwolnieni z teoriidepresja
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

„Wyścig o Wolność” to nazwa projektu w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii, który realizowali uczniowie dwóch garwolińskich szkół KLO i LO.

W dobie XXI wieku młodzież często musi zmagać się z problemami nadmiernego stresu czy depresji. Może być to spowodowane przeciążeniem ogromną ilością pracy, którą muszą wykonywać uczniowie chodząc do szkoły czy też presją bycia idealnym, którą narzucają na nas media każdego dnia, kreując idealny obraz życia, który jest przecież nierealny.

Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

„Co to za życie bywa w młodości?” to tytuł projektu, którego realizacji podjęły się uczennice Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego w Garwolinie w ramach Ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Alicja Ciara, Gabriela Tudek, Wiktoria Jura, Alicja Mikulska i Wiktoria Szlasa w ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Emerytów i Rencistów Powiatu Garwolin "Przyjaciele" przeprowadziły rozmowy z jego członkami. Wywiady mają odbudować poczucie więzi między ludźmi dopiero co wkraczającymi w dorosłość, a tymi doświadczonymi trudami życia. 

Współczesność biegnie bardzo szybkim tempem. Ze względu na rozwój technologii, młodzi ludzie i starsze pokolenia oddalają się od siebie. Skupiamy się na naszych różnicach, odrzucając przy tym współpracę międzypokoleniową.