ogłoszenie płatne

PŁATNE OGŁOSZENIA WYBORCZE

makarewicz baner 2x1 

PŁATNE OGŁOSZENIA WYBORCZE

Baner Beata Pasternak Do Sejmiku Woj. Mazowieckiego nr 5

reklama
avon zyczenia

PŁATNE OGŁOSZENIA WYBORCZE

wyb akiliszek wyb

PŁATNE OGŁOSZENIA WYBORCZE

MAREK JONCZAK BANER

PŁATNE OGŁOSZENIA WYBORCZE

kowaluk baner 

PŁATNE OGŁOSZENIA WYBORCZE

Elzbieta Sionek baner 

ogłoszenia płatne

  • 002gmgarw24_2.jpg
  • 003gm_lew.jpg
  • 004pilawa24_v2.jpg
  • 005miastkow_wlk.png
  • 006lgd_wlk22_570.jpg
  • 007borowie24.jpg
  • 008gorzno.png

Aktualności

reklama
reklama

baner projekt 

pepperoni main 40

 

reklama

Pogoda w Garwolinie

Miłego dnia życzy
Przedsiębiorstwo Wodociągów
i Kanalizacji w Garwolinie

reklama
avon zyczenia

TOP


Dekorator kwadrat

Kultura

    reklama

    Sport

    reklama

    Opublikowano: 30 grudzień 2016, 07:29
    tirys17obwodnicapłatna
    Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

    Urząd Miasta w Garwolinie zlecił wykonanie badań natężenia ruchu w mieście przed i po wprowadzeniu płatnego przejazdu obwodnicą przez ciężarówki.

    Przypomnijmy, że od 1 października rząd wprowadził dodatkowe odcinki płatnych dróg serwisowych dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton. O wstrzymanie poboru opłat na obwodnicy Garwolina do czasu wybudowania całej trasy S17 wnioskowali do ministerstwa radni powiatowi i radni Rady Miasta Garwolina.

    Padały wtedy argumenty, że płatna obwodnica będzie oznaczać zwiększenie ruchu ciężkiego w stolicy powiatu. Tiry przez miasto miały omijać płatny odcinek S17. Czy obawy samorządowców były słuszne? Aby odpowiedzieć na to pytanie, magistrat zlecił wykonanie badań natężenia ruchu przed i po wprowadzeniu opłat. Liczba pojazdów wjeżdżająca do miasta był mierzona pod koniec września (28 i 29) oraz miesiąc później (26 i 27 października). Punkty pomiaru usytuowano na wjazdach do Garwolina - obok cmentarza wojennego przy ul. Kościuszki oraz przy ul. Lubelskiej.

    Wnioski z badań nasuwają się same. Czy to targowa środa, czy ?zwykły? czwartek, czy przed, czy po wprowadzeniu opłat, wskaźnik udziału ruchu ciężkiego w całkowitym ruchu pojazdów w mieście był na podobnym poziomie. Od 7 do 15 procent. Zauważalne zwiększenie ruchu ciężkiego to efekt większej liczby autobusów, przejeżdżających przez Garwolin. ? Wprowadzenie opłat na obwodnicy nie spowodowało utrudnień i zagrożeń w mieście ? podsumowuje Albert Baran, kierownik wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska. Jak dodaje, badania będą powtarzane na początku 2017 roku. ? Będziemy cały czas monitorować sytuację, która nie wykluczone, że ulegnie zmianie ? dodaje.

    Jeśli udział ruchu ciężkiego w całkowitym ruchu będzie większy, magistrat nie wyklucza wprowadzenia ograniczeń tonażowych dla pojazdów ciężarowych.

    Szczegółowe wyniki badań natężenia ruchu w Garwolinie (źródło: UM Garwolin)

    ul. Lubelska Ruch lekki Ruch ciężki Suma % ruchu ciężkiego
    28 września 5573 969 6542 14,81
    29 września 5694 776 6470 11,99
    26 października 5346 975 6321 15,42
    27 października 5401 775 6176 12,55

     

    ul. Kościuszki Ruch lekki Ruch ciężki Suma % ruchu ciężkiego
    28 września 12676 1707 14383 11,87
    29 września 10944 1383 12327 11,22
    26 października 15097 1382 16479 8,39
    27 października 14897 1122 16019 7,00

    Łukasz Korycki

    Dodaj komentarz

    Dodaj komentarz