reklama
reklama

Aktualności

reklama
reklama

baner projekt 

pepperoni main 40

 

reklama

Pogoda w Garwolinie

Miłego dnia życzy
Przedsiębiorstwo Wodociągów
i Kanalizacji w Garwolinie

reklama

TOP

TOP


Dekorator kwadrat

Kultura

    reklama

    Sport

    reklama

    Opublikowano: 02 styczeń 2015, 07:01
    gmina łaskarzewśmieci
    Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

    Uchwały związane z finansami samorządu przyjmowali na ostatniej sesji radni gminy Łaskarzew. Wśród decyzji były te o wynagrodzeniu wójta Mariana Janisiewicza i opłatach za odbiór śmieci.

    Trzecia, ostatnia w tym roku sesja, odbyła się we wtorek. Jedna z pierwszych decyzji dotyczyła ustalenia wynagrodzenia wójta. Trzy z czterech komisji rady opowiedziały się za pozostawieniem bez zmian pensji Mariana Janisiewicza, (11 534 zł brutto). Wyjątek stanowiła komisja rolnictwa, której wniosek mówił o kwocie 9 462 zł. ? W kraju mamy deflację. Wynagrodzenie wójtów sąsiednich powiatów, w gminach o większej liczbie mieszkańców, wynosi przeciętnie 9000 zł. 24 tys. zł oszczędności to duża kwota. Czym wójt wyróżnił się w ostatniej kadencji, żeby ustalać mu taką pensję? Przecież przez wiele miesięcy był chory i nie przebywał w urzędzie ? mówił radny Mariusz Chmielewski.

    Ostatecznie większość radnych opowiedziała się za status quo. Za było 10 radnych, przeciwnych 3, 2 wstrzymało się od głosu. ? Stoimy pod murem, mając ustaloną niemal maksymalną pensję. Czym będziemy mogli teraz zachęcić wójta? Marchewką? ? skwitował wynik głosowania niezadowolony Janusz Gurdek.

    60 zł ? tyle będą otrzymywać sołtysi za udział w spotkaniach, na które zostaną zaproszeni przez wójta gminy. To dodatkowe wynagrodzenie dla sołtysów, oprócz prowizji za zebrany podatek i cokwartalnego ryczałtu (150 zł).

    Już na początku kadencji radni musieli zmierzyć się z kwestią opłat za gospodarowanie odpadami. Dotychczasowe stawki 4 zł (dla osób segregujących śmieci) i 10 zł (dla pozostałych) nie wystarczały, aby pokryć koszty odbioru odpadów. Najniższa oferta z przetargu (610 tys. zł) oznaczała, że stawka za segregowane odpady powinna wynosić 6 zł. W toku dyskusji ustalono nową opłatę za niesegregowanie odpadów (15 zł). Za takim rozwiązaniem byli wszyscy radni.

    We wtorek radni przyjęli także uchwałę budżetową na 2015 rok. O tym, co będzie realizowane w kolejnych 12 miesiącach wkrótce w portalu.

    Łukasz Korycki

    Dodaj komentarz

    Dodaj komentarz