reklama

Parking nie dla reklamy

Opublikowano: 29 lipiec 2016, 13:55 Kategoria Aktualności
parkingreklamyrada miasta
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Wyższa opłata parkingowa a nawet specjalna uchwała krajobrazowa, która będzie określała zasady umieszczania reklam w Garwolinie. Rada miasta szuka pomysłu na rozwiązanie problemu parkujących samochodów z reklamami.

Jeden z takich mobilnych banerów reklamowych od dłuższego czasu stoi na parkingu w samym centrum miasta. Miejsce na reklamę wymarzone ? za jedynie 60 zł miesięcznie. Dokładnie tyle wynosi miesięczny abonament parkingowy. Dla porównania dzień postoju przy indywidualnym zapłaceniu parkingowemu to 20,90 zł.

 

reklama


- Opłata abonamentowa w strefie płatnego parkowania jest ustalona od parkowania w każdym miejscu na terenie miasta Jest to opłata naprawdę niewysoka. Nie jest ona adekwatna do możliwości i warunków parkowania na terenie całego miasta ? mówiła na ostatniej komisji problemowej Katarzyna Nozdryn-Płotnicka, skarbnik miasta.

W przypadku parkowania auta posiadającego tablicę reklamową miasto może wszcząć postępowanie administracyjne mające na celu pobranie opłaty należnej za umieszczenie reklamy ? nie tylko za parking. Takie przypadki już się zdarzały.

- Sąd wydał w tej sprawie wyrok, mówiący o tym, że z zajęciem mamy do czynienia w sytuacji, gdy auto z reklamą umieszczone zostanie w pasie drogowym w sposób stały ? informował Błażej Maszkiewicz z wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska garwolińskiego magistratu.

Problem nie tylko mobilnych reklam, ale także stacjonarnych banerów i szyldów reklamowych, mogłaby rozwiązać specjalna uchwała rady miasta. Kompetencje do jej podjęcia daje radzie ustawa krajobrazowa, która weszła w życie w ubiegłym roku.

- Określałaby ona zasady i warunki umieszczania reklam. Właściciele wszystkich reklam, które są niezgodne z uchwałą musieliby w przeciągu 12 miesięcy dostosować je do wymogów. Z tym, że może się to wiązać np. z wnioskami o zwrot kosztów poniesionych ? tłumaczył Błażej Maszkiewicz.

Przygotowanie takiej uchwały potrwa na pewno kilka miesięcy. Musiałaby ona określać nie tylko to, co jest reklamą, a co nie, ale także szczegółowo opisać sposoby ich zamieszczania, gabaryty itp. Niewykluczone, że wcześniej radni zdecydują się na podwyższenie opłat abonamentowych za parkowanie.

Anna Benicka

 

 

 

 

 


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama