reklama
reklama

Burmistrz przeprasza za bałagan śmieciowy

Opublikowano: 03 lipiec 2013, 10:39 Kategoria Aktualności
pilawaśmieci
Ten artykuł przeczytasz w 2 - 3 min.

Mieszkańców miasta i gminy Pilawa nie dotkną zmiany znowelizowanej ustawy śmieciowej. Na razie. Radni nie zgodzili się w poniedziałek na podwyższenie stawek za odbiór odpadów. Samorząd, który w budżecie ma za mało pieniędzy, aby wyłonić odbiorcę nieczystości, wprowadził system przejściowy.

Przypomnijmy, że pierwszy przetarg na odbiór śmieci został unieważniony. Najniższa oferta wynosiła 856 tys. zł, a w budżecie na ten cel przeznaczone było jedynie 550 tys. zł. Niedobór pokryłyby stawki w wysokości 5,7 zł i 13 zł. Obecnie obowiązuje to 4 zł i 7 zł. Drugi przetarg także został unieważniony. Powód? Ten sam. Sytuację mogli uratować radni, ale na poniedziałkowej sesji nie zgodzili się na podwyższenie stawek.

System przejściowy

reklama


- Mamy nadzieję, że trzeci przetarg pozwoli wyłonić wykonawcę, który odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Miasta i Gminy Pilawa będzie realizował za niższą cenę. W przypadku wyższej kwoty i zwiększenia stawki opłaty, zajdzie konieczność złożenia ponownej deklaracji ? wyjaśnia burmistrz Albina Łubian.

Do czasu rozstrzygnięcia ponownego przetargu i wyłonienia firmy, wprowadzony zostaje system przejściowy. ?Firmy, które do końca czerwca 2013 roku odbierały odpady  od właścicieli i zarządców nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Pilawa(...) na mocy Porozumienia podpisanego z  Miastem i Gminą, będą odbierały odpady od mieszkańców (...) według cen dotychczas  stosowanych na terenie Gminy? ? czytamy w komunikacie na stronie pilawskiego urzędu.

To oznacza, że mieszkańców nowe porządki śmieciowe nie dotkną. Nadal śmieci będą obierane dwa razy w miesiącu od gospodarstw  indywidualnych oraz dwa razy w tygodniu od budynków wielolokalowych. Harmonogram wywozu odpadów  w lipcu ma zostać wkrótce ogłoszony do publicznej wiadomości.

Ile trzeba będzie zapłacić?

Co z opłatami za wywóz nieczystości? - Mieszkańcy i zarządcy nieruchomości będą  jedynie uiszczać opłaty do gminy, zgodnie ze złożonymi deklaracjami, natomiast nie będą zobowiązani do opłacenia kosztów usług wynikających z wystawionych faktur ? zapewnia burmistrz.

To jednak nie koniec zawirowań przepisowych. Co z tymi, którzy do tej pory nie mieli podpisanej umowy na odbiór odpadów? Burmistrz sugeruje, aby śmieci przekazywać firmie, która ma podpisane porozumienie z gminą na czas przejściowy. Wkrótce urząd ma udostępnić wykaz takich firm.

Jeszcze więcej zamieszania czeka właścicieli lub zarządców nieruchomości, którzy mają podpisaną umowę z firmą, która nie podpisała porozumienia z urzędem. Wtedy należy opłacić fakturę otrzymaną od firmy odbierającej odpady komunalne, złożyć deklarację i opłacić opłatę za odpady komunalne na konto wskazane przez urząd, wystąpić do urzędu o zwrot środków pieniężnych za fakturę.

?Na mocy ustawy, mieszkańcy i zarządcy nieruchomości są zobowiązani wyposażyć nieruchomości w pojemniki  lub czarne worki na  śmieci niesegregowane (pozostałości po segregacji). Worki na odpady segregowane, wraz z informacją jak należy śmieci segregować, zostaną dostarczone  mieszkańcom do końca  bieżącego tygodnia? ? czytamy w komunikacie.

- Za niedogodności związane z  wprowadzaniem nowego systemu  z góry  państwa przepraszam ? mówi burmistrz miasta i gminy Pilawa Albina Łubian.

opr. łk


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama

TOP

reklama