Projekt nowego budynku Starostwa Powiatowego w Garwolinie wybrano w 2008 roku. Wiadomo także, gdzie miałby on powstać. Brakuje, jak zawsze, pieniędzy. A pozwolenie na budowę straci ważność za kilka tygodni.
Prawie 5,5 tys. m2 powierzchni. W jednym budynku wszystkie wydziały starostwa oraz instytucje jemu podległe. Duży parking na pracowników i interesantów. Tak będzie wyglądać nowa siedziba starostwa, która ma powstać przy ulicy Mazowieckiej w Garwolinie (na działce, która w obecnie służy za parking podczas Wszystkich Świętych).
Koncepcja wybrana cztery lata temu nie doczekała się realizacji, ale wygląda na to, że w najbliższym czasie pierwsze szpadle zostaną wbite w ziemię. - Na początku września kończy się pozwolenie na budowę. Do tego czasu rozpoczniemy pierwsze działania budowlane, które pozwolą na utrzymanie wydanego pozwolenia. Wcześniej w tej sprawie przedstawię pismo do przewodniczącej rady powiatu. Budowa starostwa to aspekt działania samorządu, który może mieć wpływ na politykę inwestycyjną powiatu, dlatego chcemy, aby radni wypowiedzieli się w tej kwestii ? tłumaczy Marek Chciałowski, starosta garwoliński.
Budynek zaprojektowano w formie nieregularnej bryły H. Dwa budynki czterokondygnacyjne usytuowane równolegle do granic sąsiednich działek połączone zostały trzecim budynkiem z wysuniętym dachem wspartym na czterech kolumnach. Budynek pod względem funkcji dzieli się na dwie części: skrzydło od strony zachodniej zajmuje Starostwo Powiatowe, we wschodniej części znajdują się: Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowy Zarząd Dróg oraz Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Na ostatniej trzeciej kondygnacji zaprojektowano jednoprzestrzenną salę konferencyjną z zielonym tarasem wspólną dla wszystkich jednostek urzędu oraz zielone tarasy ogólnodostępne dla pracowników. Całość, według autorów koncepcji, ma kosztować 24,696 mln zł (wyliczenia z lipca 2008 roku).
jd
fot. Starostwo Powiatowe