reklama

Chciała sprzedać ubranko. Straciła kilka tysięcy złotych

Opublikowano: 05 sierpień 2021, 08:47 Kategoria Aktualności
internetoszustwogarwolinpolicja
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Zamiast zysku ze sprzedaży ubranko dziecięcego, kilka tysięcy złotych strat. Jedna z mieszkanek powiatu garwolińskiego została oszukana w internecie.

Funkcjonariusze o oszustwie zostali poinformowani przez pokrzywdzoną. Kobieta na portalu ogłoszeniowym wystawiła na sprzedaż ubranko dziecięce.

- Na komunikator odezwała się osoba chętna, by je kupić i zaproponowała dokończenie transakcji, związanej z opłaceniem przesyłki kurierskiej, przez stronę internetową. Link do niej przesłała w komunikatorze. Wydawał się na tyle wiarygodny, że sprzedająca zdecydowała się go otworzyć. By otrzymać pieniądze, kobieta wpisała dane swojego konta. To niestety spowodowało, że przestępcy uzyskali dostęp do jej pieniędzy. Po chwili kobieta skontaktowała się ze swoim bankiem i dowiedziała się, że z jej konta ktoś wykonywał przelewy. Łącznie z konta zniknęło kilka tysięcy złotych ? wyjaśnia mł. asp. Małgorzata Pychner, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie.

reklama


Policjanci przypominają, by nie podawać danych dostępowych do swoich kont czy kart. W przypadku oczekiwania na przelew nie są potrzebne informacje dotyczące pinu czy trzycyfrowego kodu, znajdującego się na odwrocie karty.

?Nie musimy podawać także numeru pesel ani numeru dowodu osobistego. Jeżeli ktoś o takie dane prosi, powinniśmy być pewni, że to oszust. Zwracajmy uwagę na podsyłane linki do płatności, które tylko pozornie są wiarygodne. Z dotychczasowych zgłoszeń wynika, że są w nich przestawione lub dodane kropki, cyfry czy słowa w obcych językach, mające nas przekonać, że wchodzimy na stronę portalu ogłoszeniowego. Graficznie strona może wyglądać na oryginalną. W razie wątpliwości zapytajmy inne osoby, czy korzystały z podobnych płatności i jak one wyglądały. To może uratować oszczędności zgromadzone na koncie? ? przypomina policja.

KPP Garwolin, opr. red.

fot. arch. ? zdjęcie ilustracyjne


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama
reklama